2011. március 13., vasárnap

Cookies recept


Kata süt című rovatunk következzék:)))

Ma reggel mikor felkeltem eldöntöttem, hogy a mai napon vakondtúrás tortát fogok készíteni, ehhez a boltban kellett még vennem pár dolgot, majd megláttam a polcon a cookies nevű keksz féle ropogós sütit és eldöntöttem megsütöm magam.

A neten egy kis keresgélés után tucatnyi receptet találtam, szóval úgy döntöttem hasra ütés alapon az azonos részeket átemelve készítem el.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
15 dkg cukor
10 dkg vaj
1 db tojás
1 evőkanál keserű kakaó
1 kiskanál szódabikarbóna
1 kiskanál sütőpor
50 dkg étcsokoládé
50 dkg tejcsokoládé


Elkészítés:
Először ügye meg kell vásárolni a hozzávalókat :))) Na jó, komolyan:

Mindenki ízlésére bízom miben szereti összeállítani a tésztát, de én egy műanyag edényt használok általában.

A receptek szerint, amit olvastam a vajat a cukorral és tojással habosra kell venni...no de jöjjön inkább az én verzióm most már tényleg:

Szóval, a hozzávalókat kimérés után bele teszem az edénybe, majd mikor a csokihoz érek, először késsel kisebb darabokra vagdosom, majd hozzáadom az edényben található hozzávalókhoz. Kb. 5-10 percig kell keverni, hogy összeálljon a tészta. Nem kell megijedni, előfordulhat, hogy az elején még nagyon darabos, poros a tészta, de még egy kis keverés után ez elmúlik. Ajánlom a fakanalat azoknak, akik ki akarják élvezni minden egyes pillanatát, de aki szeretne hamar végezni az nyugodtan használhatja a robotgépet.

Miután a tészta összeállt, az előkészített tepsit kibéleljük sütőpapírral, de aki úgy jár, mint én annak ajánlom az olajozott/vajazott alufóliát.

A tésztát kis kanállal óvatosan a lapra tesszük (ezalatt a sütőt melegítsük elő), majd lelapítjuk. A kikanalazott tésztát egymástól távol helyezzük el, mert sütés közben "meghíznak" a szemek és összeragadhatnak. Miután a tepsin már nincs hely, betesszük a sütőbe, és 10-12 percig sütjük. Fontos, hogy a cookies puha mikor elkészül, ezért nem kell megijedni, de mihelyt kiszedtük a sütőből a tepsit, a cookies-t ki kell szedni, mert mikor hűl szilárdul is, így nehezen lehetne leszedni a tepsiről.

Az elkészült finomságokat fogyaszthatjuk melegen és hidegen is. Talán akkor a legfinomabb, ha egy pohár tej kíséretében esszük.

Jó étvágyat mindenkinek!!!!

Jó hír: a laktóz érzékenyek is fogyaszthatják, ha kihagyják a tejcsokit és laktóz-mentes tejet isznak hozzá. Én személy szerint tejcsokit használtam, és közben reménykedem ezt még elviseli a gyomrom, de ha nem tenné, még akkor is ott van a laktáz tablettám amellyel minden probléma/hezitálás nélkül megehetem.



2 megjegyzés:

  1. Ettem belőle Milkásat, de nem volt olyan finom, mint képzeltem. Valahogy túl kemény volt nekem. :)

    VálaszTörlés
  2. Ez sokkal puhábbra sikeredett, és nagyon finom!!!:)

    VálaszTörlés